HELPDESK GBK

De GBK opent voor haar leden een loketfunctie waar je met je vragen terecht kunt.

Voor het opzetten en runnen van een beroepspraktijk als beeldend kunstenaar lijk je bijna een
soort duizendpoot te moeten zijn. Naast het maken en ontwikkelen van je eigen werk, waar het toch
eigenlijk om gaat, komt er zowel technisch, praktisch, organisatorisch als juridisch nogal wat bij kijken.
 
Met het openen van een loketfunctie wil de GBK haar leden behulpzaam zijn bij vragen over de
beroepspraktijk. We kunnen waarschijnlijk niet op alles zelf antwoord geven, maar je in dat geval
wel doorverwijzen. Zit je met een vraag over bijvoorbeeld auteursrechten, vergunningen, contracten,
tarieven, regels, verzekeringen, subsidies, belastingen, boekhouding, BTW, dan kun je die in eerste
instantie stellen aan help@gbk.nl.
 
De persoon achter deze vrijwillige loketfunctie is Terry van Gurp. Zij heeft van 1988 tot 2011 bij de
GBK en later het CBKG gewerkt en heeft in die periode veel ervaring opgedaan in het begeleiden
van collega-kunstenaars op allerlei gebieden. Terry probeert de vragen per e-mail te beantwoorden of
neemt anders telefonisch contact met je op.
 
Wanneer de vragen en antwoorden ook voor anderen van belang kunnen zijn, dan worden deze
(anoniem) op de website geplaatst, zodat er na verloop van tijd een heuse FAQ lijst kan ontstaan die
voor andere leden direct uitkomst kan bieden.

Voor de GBK helpdesk ga naar CONTACT -> Overzicht -> Helpdesk

NIEUWS